tisdag 4 januari 2011

Vad är fel på Svea?


I går kväll fick jag fara in till akuten med Svea...igen. Det börjar bli många besök där nu. Läkarna vet inte vad som är fel, först trodde vi på Borrelia, men det var det inte (enligt blodprov), nu går tankarna kring någon infektion/virus eller allergi. Jag tror lite på köldallergi.

Det började i november ungefär med att hon var supertrött, somnade överallt, så fort vi satte oss i bilen eller soffan, mitt under gympan, på dagis, hemma, ja så fort hon fick chansen så somnade hon. Detta är verkligen inte henne likt då hon inte sovit på nästan två år på dagen (ja knappt på natten heller). Innan jul började hon få som illröda, brännande utslag, framförallt på armar och ansikte. En natt innan jul var hemskare än hemskast då hon fullkomligt fick panik, det gjorde fruktansvärt ont över ben och armar, hon kissade på sig flera gånger och hade det jätte jobbigt. Natten efter fick hon ligga inne på barnavdelningen för observation, men de hittade inget. Nu i går kväll fick hon lika dant, precis som vi blivit tillsagda for vi in till akuten med henne. Där kunde de inte göra så mycket mer än att skicka med oss Zyrtec som skulle tas om det blev värre. Så nu har vi läkartid den 14 januari, och då skall det tas reda på vad detta är.

Någon som varit med om liknande? Vad kan detta vara?

1 kommentar:

  1. Först när det var att hon somnade tänkte jag på svinisspruta om hon tagit sån.
    Var ju några barn som fick narkolepsi.

    Men nör jag sedan läste resten av symptomen så har jag ingen chansning längre...

    Hoppas man finner vad som är fel snart! Stackars lilla Svea.

    SvaraRadera