lördag 12 februari 2011

Barcelona




Om två veckor befinner jag mig i Barcelona tillsammans med min mamma. Vi skall shoppa, fika, shoppa, äta god mat, shoppa, dricka vin... en hel helg. Det skall verkligen bli så underbart. Denna resa fick jag utav min kära sambo i julklapp. Jag ser så otroligt mycket fram emot denna resa. Jag är just nu ganska less på att inte göra något. Vi är bara sjuka, sjuka och sjuka. Gör ju inget annat än att sitta hemma o glo på tv alla kvällar. Gahhh jag vill ut o hitta på saker!!!!

Så nu förbereder jag mig till Barcelona resan. Beställde i dag ett par fina stövlar och en vit jacka på ellos. Bokat tid för klippning och färgning har jag också gjort. Och ja den fina odd molly klänningen skall jag ha på lördag kvällen i Barcelona. Åhhh så underbart det skall bli!

I dag har vi dock haft en hel mysig dag. Först en promenad med pulkor och sparken. Sedan gick barnen på barnkalas i grannhuset. Sveas första barnkalas utan mamma och pappa, hon var så stolt och glad när hon fick gå, älskade lilla unge. Hon valde presenter med omsorg. Anton tyckte också att det var roligt, fick ta lite ansvar o vara en duktig storebror. Skönt när man kan lita på honom.
Tyvärr fick de komma hem från barnkalaset efter lite mer än en timme då Anton fick otroligt ont i magen. Han har varit magsjuk, men det borde verkligen vara över nu. Kan dock bero på att han åt två stora bitar gräddtårta. Han har troligen ärvt min kassa mage. Jag är ju allergisk mot mjölk och det har ju han också varit. Eftersom han inte drack mjölk de första åren så tycker han verkligen att det smakar illa. Så egentligen får han ju bara i sig mjölk när han just äter gräddtårta. Äter ju annars mjölkfri kost då jag måste ha det. Ja jag hoppas att det inte var något annat än just för mycket tårta, för nu får det vara slut på sjukdomar i det här huset!

I går for jag o småttingarna på dockteater på biblioteket. Var mycket mysigt, de blev dock lite rädda för maskerna. Men hoppas att det blir fler. Så här söt var Svea i katvig och molo och ja sin älskade ko:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar