tisdag 18 januari 2011

Magsjuk


Jaha så fick även jag magsjukan som många många andra, värsta kräkepidemin som härjar här på ön. Natten mellan lördag och söndag var vi barnvakt till barnens kusin Minea. De hade alla haft magsjukan, så kan ju vara så att jag blev smittad från henne, men samtidigt så har ju alla det, kan ju lika väl fått det på jobbet eller i butiken. Men nu har jag spytt färdigt och mår bra. Så i morgon skall jag på jobb igen, skönt!

I dag fick vi småttingarnas regnoveraller från ellos.fi. Superfitn pris på 17 e för den ena och 30 e för den andra. Alldeles lagom. Dessa har vi haft nu i 1½ år och är verkligen jättenöjd. Vet inte riktigt om jag gillar den rosa, men den är ju praktisk och dottern gillade den. Men den blå var väldigt fin i färgerna.



I går hade Anton namnsdag så då blev det en stooor glass.
Svea har varit hemma med mig nu i två dagar, då hon har varit extremt förkyld, snorar massor och låter som en grävling när hon andas. Men hon är väldigt enkel att ha hemma när hon är ensam. Hon går runt och leker med sina nallar. Bäddar och donar. Dessa kläder älskar jag. Men börjar bli för smått. Molo och ns.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar